måndag 12 december 2011

Vad har jag för mål?

Ni som följer min blogg har kanske märkt att jag tagit tag i mig själv och träningen. Jag försöker få i hop så många träningspass i veckan jag kan, vilket kan vara en utmaning när man har små barn. Jag försöker också tänka på vad jag äter, men unnar mig absolut i bland, mest på helgen. Och varför gör jag det här? För att bli smal? Ja, men inte enbart. Jag har märkt, de senaste veckorna har jag mått bra i mig själv. Vilket inte är en självklarhet i mitt fall, jag har många gånger i livet haft dålig självkänsla. Mycket på grund av lite övervikt, har väl aldrig varit jättetjock, men ni vet lite mullig. Nu, efter graviditeten med tjejerna känner jag att jag inte nöjer mig med det längre. Jag vill göra något åt det. Och det är just det, jag mår bra över att jag gör något åt det, inte bara nöjer mig. Jag bestämmer över hur mitt liv ska se ut! Om jag råkar bli lite smalare på resan är ju det toppen, men det viktigaste är att ta hand om sig själv och att jag känner att jag faktiskt har ett val.

Flummigt inlägg, men jag hoppas ni vet hur jag menar. Och det här med träning och att få i hop tiden, man behöver inte träna en timma varje gång. Det räcker faktiskt med en liten stund varje dag, då håller du i gång förbränningen både innan och efter passet. Och man får inte glömma att äta, för att hålla blodsockernivån någorlunda jämn. Jag äter ca sex mål om dagen, fast ganska små varje gång. Håller mig i från farliga fetter, äter mindre kolhydrater och mer protein. Trots att jag mår bra av att bara göra detta, måste jag ha mål. Ett av målen är att gå i alla mina gamla kläder jag hade innan jag blev gravid. Ett annat är att bli starkare och mer tight i kroppen.

December månad kan nog vara den svåraste månaden när det kommer till att försöka hålla sig undan från godis och andra onyttigheter, men gör så gott du kan och släpp inte helt efter för begär bara för att "det är ju bara jul en gång om året" ;)

I kväll ska jag försöka få till ett ordentligt benpass. Skulle vilja komma ut på en löptur, men risk för benbrott är nog ganska stor i dag :/ så jag håller mig inne!

Lhina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar