torsdag 17 november 2011

Träna hemma

I kväll ska jag och Pär börja träna hemma. Några övningar jag tänkte vi skulle köra är:

Knäböj, utfall, armhävningar, dips mellan två stolar, plankan, benlyft, rygglyft. Pär kommer förmodligen köra vanliga situps också, men det står jag över då jag hört att det inte ska vara bra efter en graviditet. Alla dessa övningar går ju att köra i varianter osv. Har ni några andra förslag? Vi har gummiband och en pilatesboll hemma. Önskar jag hade ett löpband också...



Då kör vi :)

Lhina!

2 kommentarer:

  1. tips: när ni gör utfall- lägg upp det bakersta foten på en pall. Lägg foten på pallen och gör utfall. tar tokbra på rumpan :) tänk dock på att inte det främre knät ska gå "över" tårna, gå rakt ner. annars kan knät ta stryk.
    kram sandra (gamla klasskamraten)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset Sandra! Det ska jag pröva :)

    SvaraRadera