fredag 4 november 2011

Herregud vilken dag!

Jag hade bestämt att jag och kidsen skulle åka iväg på julmarknad på Mårbacka i dag. Brorsan skulle följa med så det kändes bra ändå. Sagt och gjord stuvade jag in allt och alla i bilen och for i väg.
















På Mårbacka gick det jättebra och vi fick med oss mycket gottigt hem. Eftersom Pär jobbar sent i dag så skulle jag bara in och handla också. När jag styrde in mot centrum märkte jag att bilen (den nya) börja hacka. Det pep till och motorlampan började lysa. Jag körde raka spåret till mamma och pappas jobb där jag stängde av bilen. Tänkte att jag låter den stå under tiden jag är inne och handlar. Elna hade gjort nr två i blöjan så det skulle bytas först också... In i affären, vad ska vi äta? Väl ute igen prövar jag starta bilen, men icke, helt död. Åååååå! Ungar högt och lågt, hungriga snart och dessutom var det Lillis tur att göra nr två. Andas... Tänk... Fick tag på en bil och över med allt och alla i den och äntligen på väg hem.

När jag körde upp på uppfarten hemma kom jag på... Faaan, jäävla, helvetes skiiiiit!! Nyckeln in till huset ligger kvar i andra bilen, som står kvar i Sunne. Andas... Tänk... Jag gick över med flickorna till grannen och min älskade lillebror åkte tillbaka efter nyckeln. Jag fick mig ett glas rött under tiden och kände hur jag började slappna av.

När jag kom in i huset hade katten bajsat på golvet.

Som tur är har jag underbara, glada barn som tar det mesta med ro :)





Lhina!

1 kommentar:

  1. uff!! det är bra med andningen! Sådana situationer skulle kunna få vem som helst att balla ur..! Det där röda guldet var välförtjänt, yes indeed! KRAAM PÅ ER ALLIHOPA!

    SvaraRadera