fredag 28 september 2012

Äntligen hemma!

Ja vi fick åka hem i dag :) Lilli äter dock penicillin, hon fick feber i får kväll. För att undvika infektion sätter de in antibiotika.

Lyckan var total när vi kom hem och Lilli njöt av att vara ute! När flickorna gått och lagt sig tjattrades det och sjöngs det som vanligt från rummet, nöjda över att vara tillsammans igen :) Lilli somnade skönt i sin egen säng...







I dag lindade de såren med någon sorts silverark. Eftersom jag är nyfiken av mig och tyckte det var väldigt intressant, sökte jag lite på nätet och hittade denna information:
"Varje år tar Astrid Lindgrens Barnsjukhus (ALB) emot ca 400 barn som bränt sig. Hälften är under två år och de flesta har skållats av hett vatten. Behandlingsmetoden man nu använder togs i bruk för 7 år sedan. Den går ut på att förbanden avger silverjoner i såret som gör att risken för infektioner minskar dramatiskt. Det visar nya siffror från ALB som Rapport har tagit del av."
Fantastiskt vad man kan "hitta" på!

Så på måndag ska vi tillbaka till Karlstad för att kolla läget och lägga om.

Wille har åkt till farfar och jag ska ha en myskväll hemma i soffan med älskling! Underbart att vara hemma igen :)



Lhina!

2 kommentarer:

  1. Skönt att allt verkar ha gått bra med Lilli <3 Kramar till er! // Lina Å

    SvaraRadera
  2. Tittar in här ibland och idag när jag gjorde det var det inte så kul läsning men tur i oturen att det verkar ha gått bra. Fy va jobbigt med brännskada och så lunginflammation på E. Stackare. Hoppas mamman å pappan orkat pustat ut och vilat lite oxå man blir sliten... Kram Cicci

    SvaraRadera