torsdag 17 februari 2011

Sjukskriven

Japp, nu gick det inte längre... I två nätter nu har jag vaknat av en krampaktig smärta i nedre delen av magen. Enligt barnmorskan kan det bero på all fysisk belastning jag utsätter magen för under dagen på jobbet, så som att böja sig ner när jag hjälper barnen att städa undan eller när jag hjälper till med klädombyten osv. Hennes råd var att vara hemma och vila och se om det hjälper, jag vet att hon har rätt, men ändå känner jag lite vemod över att bli sjukskriven. Det viktigaste är trots allt att ingenting händer med våra flickor och att de stannar i magen så länge som möjligt!

Så vad ska jag göra nu? Jag hatar att bara vara hemma och inte göra någonting, jag kommer att klättra på väggarna. Jag önskar att jag hade en symaskin så kunde jag kanske börja förbereda inför flytten med lättare saker som inredning, kanske kan höra med min vän E om jag får låna hennes =) Tips ang sysselsättning mottages gärna!



2 kommentarer:

  1. Scrapbooking !! :D Ett giftigt tidsfördriv !

    SvaraRadera
  2. Jag kanske får testa det, men är inget vidare för småpyssel...har väl kanske inte det bästa tålamod =)Men som sagt prova går ju! Tack för tipset!

    SvaraRadera