onsdag 19 januari 2011

Yrke: Lärare

Helt otrolig känsla! 3 ½ år till ända, jag är färdig med mina studier, hurra!! Det har varit år fyllda med både skratt och tårar. Jobbiga dagar och roliga dagar. Många långa dagar och sena kvällar med näsan i boken eller framför datorn. Andra dagar i en föreläsningssal på universitetet.

En sak vet jag, att jag aldrig skulle ha klarat dessa år utan alla underbara klasskamrater jag träffat. Inte heller utan älskade mamma och pappa som alltid finns där för mig när jag behöver dem. Det skulle absolut inte ha gått utan alla uppmuntrande ord och allt stöttande från min underbara älskling!

Det känns väldigt konstigt att jag inte behöver tänka på någon uppgift eller rapport som ska lämnas in. Ingen bok som MÅSTE vara utläst tills i morgon, inte heller någon tenta som väntar om någon vecka. Det känns konstigt, men helt underbart!!

Nu väntar nya utmaningar, ganska många faktiskt. Men vad vore livet annars? Jag tänker fortsätta leva och ta hand om det som betyder något!



4 kommentarer:

  1. Känns verkligen konstigt att man inte ska tillbaka till universitetet för lektioner eller föreläsningar!!! :)

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis grattis!!!! Vilken tur att vi godkände dig! :) Lycka till på nya jobbet och njut av den här tiden!!! U did it!

    SvaraRadera
  3. Heja dig!
    Du kommer vara (eller är redan?) en helt outstanding lärare!



    (Jag har verkligen ångest inför vad som händer efter juni, när jag är klar...)

    SvaraRadera