onsdag 10 augusti 2011

11-04-28

...föddes våra små flickor, fem veckor för tidigt. De hade brottom ut, först Lilli sen Elna. De senaste tre månaderna har varit omtumlande, men helt underbara. De har en helt enastående storebror som har varit så duktig med sina små systrar. De har också två mycket lyckliga föräldrar som njuter av varje stund (nåja, nästan iaf).

Det tar ett tag att lära känna en ny människa, särskilt om denne människa talar ett annat språk. Jag tycker att jag börjar lära känna mina två nya människor bättre och bättre nu.
Min ena dotter Lilli hon är nyfiken av sig och vill gärna vara med och se, precis som sin bror. Hon är sällskapssjuk och pratar gärna. Hennes ögon är stora och fina med långa fina ögonfransar. Redan nu har hon tjockt och mycket hår. Lilli är en riktig pappgris.
Min andra dotter Elna är en cool tjej som tar det mesta med ro, men när hon är hungrig blir hon arg som ett bi, precis som sin mor. Hon har ett leende som får vem som helst att smälta och har en skrattgrop på högra käken. Hon har fint markerande ögonbryn som hon rynkar på när hon funderar lite extra. Elna är en riktig mammmgris.

Vi har fått två starka tjejer, men det visste jag redan när de låg i magen. När de föddes vägde de 2600 g resp 2400 g, båda var 47 cm långa. De f;ddes ju som sagt n[gra veckor f;r tidigtm vilket inte 'r ovanligt n'r det g'ller tvillingar. D'rf;r fick vi ligga p[ neonatalavdelningen ett tag tills vi kommit p[ f;tter alla fyra. Tjejerna blev matade med sond till att b;rja med. H'r 'r n[gra bilder fr[n den f;rsta tiden...

Flickorna bara n[gra dagar gamla

Brorsans f;rsta tur med l[nad vagn



T'tt omslingrade

2 kommentarer:

  1. Å äntligen har du börjat blogga igen, din blogg är så mysigt och kul att följa dig på vägen =)

    Jätte fina flickor :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, kul att höra! Ska gör mitt bästa för att hinna med bloggen =)

    SvaraRadera