tisdag 12 april 2011

Nåt på gång?

I natt har jag haft sammandragningar och förvärkar som avlöst varandra. Några av värkarna kändes ordentligt och jag var tvungen att andas igenom dem. De går dock över när jag går runt en liten stund. Sammandragningarna var kraftiga och höll på mellan 23.30 till 02.30, vissa väldigt täta. Jag blir inte klok på detta!

När jag var hos läkaren i går hade min livmodertapp krymt till ca 27 mm, vilket ligger på gränsen till kort. Därför ska jag tillbaka om två veckor igen, det lät dock som de trodde att jag kanske inte ens skulle gå så länge. Enligt BM kan förvärkar och sammandragningar påverka tappen så den krymper ytterligare, någon som har erfarenhet av detta?

Läkaren sa också att om tjejerna skulle födas nu behöver de inte ge dem mediciner för lungmognad och liknande vilket känns skönt. Ja, ja... jag antar att det är bara att vänta och se vad som händer. Kanske borde packa väskan nu...

1 kommentar:

  1. Hej Lhina!

    Vad spännande att det snart är dax!! Hoppas du mår bra även om jag förstår att det är tungt o bära på två fina flickor :)Vad fint ni verkar fått det i huset! Själv mår jag bara fint och min lilla tjej växer så det knakar :)Tiden går så otroligt fort bara...vill gärna pausa lite då och då. Stort lycka till när dagen kommer då ni får träffa era flickor!!
    Kramar Johanna W

    SvaraRadera