måndag 15 november 2010

Chockbeskedet

Anledningen till att jag bestämt mig för att starta denna blogg är på grund av beskedet jag och min älskade fick för några dagar sedan. Ett besked som kommer att förändra vårt liv och förmodligen vända vår tillvaron upp och ner. Vi trodde att vi väntade ETT syskon till vår lilla prins, men det visade sig att i min mage ligger TVÅ bebisar, TVÅ som i TVÅ stycken. Vi kommer helt plötsligt vara fem familjemedlemmar, bara sådär...

Känslan jag fick när barnmorskan talade om för oss att hon kunde se två bebisar där inne går inte att beskriva i ord. P satt i en stol bredvid och bara gapade. Jag började fnissa hysteriskt om vartannat och frågade om hon verkligen menade allvar. Då visade hon oss mycket riktigt på två huvuden och två hjärtan, jag såg också hur de sprattlade där inne. Barnmorskan trodde, av vad hon kunde se, att det var enäggstvillingar. Chocken satt kvar hela dagen och under helgen levde vi nog i en slags dimma. Nu när allt sjunkit in känner jag mig oerhört stolt och speciell att få äran att bära två små liv.

Nu väntas ett stort äventyr och jag vill dela med mig av detta till nära och kära via denna blogg. Jag hoppas ni tycker det kommer att bli lika spänannde som jag och att ni vill följa mig på denna resa!

3 kommentarer:

  1. Ett två, ett två, testing testing! / En trogen läsare :)

    SvaraRadera
  2. Jag kikade in på din facebookprofil för att knycka någon bild på dig och ta med till hårfrissan haha, du är ju alltid så snygg i håret! Fick syn på bloggen, Gud va spännande! Stort grattis till den "dubbla lyckan" :-) Många kramar din gamla kurskamrat

    SvaraRadera
  3. Tack Therese! Ja det blir spännande :) hoppas allt är bra med dig!

    SvaraRadera