onsdag 14 maj 2014

Onsdag

I dag har vi varit ute i SOLEN :) hade tänkt städa övervåningen, men när det är fint väder har jag så svårt för att få nåt gjort inne!
I stället har jag förberett väggen som växthuset ska stå mot.



Så här såg väggen ut innan vi rev taket och tog bort de gamla brädorna.


Pär, Svärfar och farfar Martin har gjort ett jättebra jobb :)






Lite skillnad va?! Mellan stegen och bänken ska växthuset stå är det tänkt.



Den breda, gamla plankan ska jag behandla på nåt sätt. Har inte bestämt om jag ska olja in den i linolja eller måla den faluröd, vi får se!






Landet är inte så mycket att hurra för i nuläget. Bara några ynka jordgubbsplantor. Men snart så är det dags att så. I år blir det:

• Morötter
• Potatis
• Jordgubbar
• Rödbetor
• Lök
• Sallad
• Squash
• Dill
• Sockerärtor
I växthuset blir det:
• Tomater
• Gurka
• Physalis
• Chili
• Kryddväxter



Dessa tomatplantor ska få flytta ut så småningom, ska börja härda dem till helgen, då får de stå ute en stund under dagen till att börja med.

Lilli och Elna har haft svårt att somna på kvällen nu ett tag, så jag tänkte att de kanske inte borde sova under dagen nåt mer.
Gick väl sådär... :)





Lilli var med till Sunne i dag och hejade på brorsan när han hade fotbollsträning. Passade på att ta en glass i solen :) Elna var kvar hemma på gården och pysslade med Kerstin.

En härlig, ledig dag!!

Lhina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar